Wyrok NSA z dnia 8 grudnia 2009 r., sygn. II OSK 1821/08
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Roman Hauser (spr.) Sędziowie sędzia NSA Maria Czapska- Górnikiewicz sędzia del. NSA Jerzy Krupiński Protokolant Marcin Rączka po rozpoznaniu w dniu 8 grudnia 2009 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej [...] Sp. z o.o. z siedzibą w P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 13 sierpnia 2008 r. sygn. akt II SA/Po 80/08 w sprawie ze skargi [...] Sp. z o.o. z siedzibą w P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie z dnia [...] czerwca 2007 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku i zbierania odpadów oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 13 sierpnia 2008 r., II SA/Po 80/08 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu (dalej jako: WSA) oddalił skargę [...] sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie (dalej jako: SKO) z dnia [...] czerwca 2007 r., nr [...] w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku i zbierania odpadów.
W uzasadnieniu Sąd I instancji wskazał, że pismem z dnia 8 listopada 2006 r., nr [...], Prezydent Miasta Konina (dalej jako: Prezydent) zawiadomił [...] sp. z. o. o. z siedzibą w Poznaniu o wszczęciu z urzędu postępowania administracyjnego w przedmiocie przestrzegania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku i zbierania odpadów - decyzji nr [...] z dnia [...] listopada 2005 r., znak [...]. Tym samym pismem organ wskazał, że w dniu 17 listopada 2006 r. nastąpi kontrola Spółki w zakresie odzysku i zbierania odpadów. Sporządzony protokół kontroli, przeprowadzonej w dniu 17 listopada 2006 r., w obecności R. B. - wiceprezesa zarządu spółki oraz Pawła Grześkowiaka - prezesa zarządu, wskazał, że miejsce magazynowania odpadów nie spełnia warunków określonych w decyzji z dnia [...] listopada 2005 r. oraz że spółka nie prowadzi ilościowej oraz jakościowej ewidencji odpadów. Pismem z dnia 1 grudnia 2006 r., znak [...] Prezydent zobowiązał [...] sp. z. o. o., na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r., nr 39, poz. 251 ze zm. - dalej jako: uo) do zaniechania naruszeń przepisów ustawy oraz do podjęcia działań zgodnych z decyzją z dnia [...] listopada 2005 r. Równocześnie Prezydent określił, że wskazane czynności muszą zostać podjęte do dnia 30 stycznia 2007 r., oraz pouczył stronę, że zgodnie z art. 30 ust. 2 uo dalsze naruszanie przepisów ustawy lub działanie niezgodne z wydanym zezwoleniem będzie skutkować cofnięciem wydanego zezwolenia w drodze decyzji bez odszkodowania. Pismem z dnia 5 marca 2007 r. Prezydent wyznaczył na dzień 16 marca 2007 r. kontrolę na terenie prowadzenia działalności przez spółkę, celem ustalenia, czy wezwanie z dnia 1 grudnia 2006 r. do zaniechania naruszeń przepisów ustawy oraz działań niezgodnych z posiadanym zezwoleniem zostało przez Spółkę zrealizowane. Kontrola, przeprowadzona w dniu 16 marca 2007 r., wykazała, że uporządkowano miejsce prowadzenia działalności, natomiast nie wprowadzono ewidencji odpadów. Robert Baranowski - wiceprezes spółki oświadczył, że ewidencja nie została wprowadzona z powodu braku możliwości wykazania przekazania odpadów, bowiem odbiorca trocin - Zespół Elektrowni Pątnów Adamów Konin S. A. - nie uznaje dostarczanej trzciny jako odpadu, lecz traktuje ją jako biomasę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty