Wyrok NSA z dnia 5 maja 2009 r., sygn. I GSK 633/08

Bez tezy. Sprawa o powtarzającym się stanie faktycznym i prawnym.

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Chromicki (spr.) Sędziowie NSA Rafał Batorowicz Kazimierz Brzeziński Protokolant Anna Fyda-Kawula po rozpoznaniu w dniu 5 maja 2009 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej I. H. - P.W. "H." I. - E. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w P. z dnia 7 listopada 2007 r. sygn. akt III SA/Po 855/06 w sprawie ze skargi I. H. - P.W. "H." I. - E. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia [...] lipca 2006 r. nr [...] w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za nieprawidłowe oraz określenia kwoty podatku od towarów i usług oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 7 listopada 2007 r., sygn. akt III SA/Po 855/06, Wojewódzki Sąd Administracyjny w P. oddalił skargę I. H., prowadzącego działalność gospodarczą jako P. W. "H." I. - E., na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia [...] lipca 2006 r. o nr [...] w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za nieprawidłowe oraz określenia kwoty podatku od towarów i usług. Decyzją tą uchylono decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w P. z dnia [...] lutego 2005 r., nr [...], w części dotyczącej pozycji 1, 2, 3, 4 zgłoszenia celnego w zakresie wartości celnej towaru, określenia kwoty długu celnego, określenia podstawy podatku VAT i jego kwoty i orzeczono w tym zakresie, zaś w pozostałej części utrzymano w mocy rozstrzygnięcie organu celnego I instancji.

Sąd I instancji oparł swoje rozstrzygnięcie na ustaleniach faktycznych organów celnych obu instancji, które stwierdziły, że zgłoszenie celne dokonane przez skarżącego w procedurze uproszczonej poprzez wpis do rejestru towarów objętych procedurą dopuszczenia do obrotu oraz zgłoszenie celne uzupełniające według dokumentu SAD z dnia [...] kwietnia 2002 r. o nr [...], na podstawie którego objęto procedurą dopuszczenia do obrotu sprowadzoną z zagranicy odzież, nie są prawidłowe. Preferencyjne pochodzenie towaru nie zostało prawidłowo udokumentowane. Nie można było także ustalić kraju pochodzenia towaru. W związku z tym zastosowano stawkę celną autonomiczną podwyższoną o 100% (tj. stawkę 120%) zamiast stawki celnej konwencyjnej 18%.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty