25.03.2009 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 25 marca 2009 r., sygn. I GSK 470/08

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Cezary Pryca Sędzia NSA Krystyna Anna Stec Sędzia del. NSA Marek Zalewski (spr.) Protokolant Magdalena Rosik po rozpoznaniu w dniu 25 marca 2009 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. D. - P.H.U.P. I.-E. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 19 grudnia 2007 r. sygn. akt V SA/Wa 2423/07 w sprawie ze skargi A. D. - P.H.U.P. I.-E. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia [...] czerwca 2007 r. nr [...] w przedmiocie odmowy udzielenia zezwolenia na zastosowanie procedury celnej oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 19 grudnia 2007 r., sygn. akt V SA/Wa 2423/07, oddalił skargę A. D. - P.H.U.P. I. - E. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia [...] czerwca 2007 r., Nr [...], w przedmiocie odmowy udzielenia zezwolenia na zastosowanie procedury celnej.

Sąd orzekał w następującym stanie sprawy.

A. D., prowadzący działalność gospodarczą pod firmą P.H.U.P. I.-E. A. D. (w uzasadnieniu Sądu pierwszej instancji błędnie podana jako PUP I.-E. A. D.) w dniu [...] czerwca 2005 r. zgłosił do procedury dopuszczenia do obrotu towar w postaci samolotu C. [...], nr seryjny [...]. Powyższe zgłoszenie zostało zarejestrowane pod nr [...]. Do określenia kwoty długu celnego zastosowano stawkę celną w wysokości 0%.

Naczelnik Urzędu Celnego III Port Lotniczy w W., postanowieniem z dnia [...] lutego 2007 r., nr [...] wszczął z urzędu postępowanie w sprawie określenia należności wynikających z długu celnego powstałego w wyniku zastosowania niewynikających z przepisów celnych preferencji w postaci taryfowego zawieszenia cła, do przywozu samolotu C. [...], nr seryjny [...]. W uzasadnieniu organ wskazał, że w przedmiotowej sprawie zastosowano zawieszenie cła, związane z przedstawieniem świadectwa zdolności do lotu. Zawieszenie to może dotyczyć elementów, części składowych i innych towarów przeznaczonych do zamontowania lub wykorzystania w cywilnych statkach powietrznych, dla których zostało wystawione przez upoważnioną instytucję świadectwo zdolności do lotu. Nie znajduje ono natomiast zastosowania do kompletnych statków powietrznych.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty