Wyrok NSA z dnia 24 maja 2007 r., sygn. II OSK 305/07
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Stahl (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Krystyna Borkowska Sędzia del. WSA Marzenna Linska-Wawrzon Protokolant Agnieszka Kuberska po rozpoznaniu w dniu 24 maja 2007r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Powiatu L. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 13 października 2006 r. sygn. akt VII SA/Wa 965/06 w sprawie ze skargi Powiatu L. na decyzję Ministra Zdrowia z dnia [...] kwietnia 2006 r. nr [...] w przedmiocie wykreślenia z rejestru zakładów opieki zdrowotnej oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Minister Zdrowia decyzją z dnia [...] kwietnia 2006 r., nr [...] uchylił decyzję Wojewody Dolnośląskiego z dnia [...] września 2004 r. w sprawie wykreślenia z rejestru zakładów opieki zdrowotnej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w L. przy ul. Z.
Wojewoda Dolnośląski decyzją z dnia [...] września 2004 r. wykreślił z rejestru zakładów opieki zdrowotnej SPZOZ z siedzibą przy ul. Z. w L., decyzja ta została uchylona przez Ministra Zdrowia decyzją z dnia [...] listopada 2004 r. a sprawę przekazano do ponownego rozpatrzenia organowi I instancji. Powyższą decyzję Ministra Zdrowia uchylił Wojewódzki Sąd Administracyjny wyrokiem z dnia 6 grudnia 2005r., wskazując, że organ odwoławczy nie wykazał, aby zachodziły podstawy do wydania decyzji kasacyjnej. Rozpoznając sprawę ponownie Minister Zdrowia stwierdził, że wykreślenie Zakładu z rejestru mogło nastąpić najwcześniej w dniu wydania decyzji, o ile decyzja opatrzona byłaby rygorem natychmiastowej wykonalności. Tymczasem decyzja Wojewody o wykreśleniu Zakładu z rejestru z dniem 1 września 2004 r. została podjęta w dniu 7 września 2004 r. Organ odwoławczy wskazał ponadto, iż podmiot, który utworzył Zakład, nie zgłosił zamiaru zaprzestania świadczeń zdrowotnych, zatem obowiązkiem organu I instancji było wyznaczenie terminu do usunięcia uchybień i dopiero po bezskutecznym upływie terminu możliwe było podjęcie decyzji o wykreśleniu Zakładu z rejestru. Ponadto Wojewoda powinien wypowiedzieć się w przedmiocie wniosku Likwidatora o wykreślenie Zakładu z rejestru zakładów opieki zdrowotnej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty