Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606716)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    13.11.2007

    Postanowienie NSA z dnia 13 listopada 2007 r., sygn. II OSK 1602/07

    Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Sędzia NSA Barbara Adamiak po rozpoznaniu w dniu 13 listopada 2007 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Gminy C. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy z dnia 16 lipca 2007 r., sygn. akt II SA/Bd 539/07 o odrzuceniu skargi Gminy C. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...], nr [...] w przedmiocie zameldowania postanawia oddalić skargę kasacyjną.

     

    UZASADNIENIE

    Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy postanowieniem z dnia 16 lipca 2007 r. odrzucił skargę Gminy C. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] w przedmiocie zameldowania. W uzasadnieniu wskazał, że zaskarżoną decyzją Wojewoda [...] uchylił decyzję Wójta Gminy C. z dnia [...], którą odmówił on zameldowania G. J. i J. P. na pobyt stały w miejscowości [...] Gmina C., i zameldował wskazane osoby pod powyższym adresem. W związku z tym, że Wójt Gminy C. był w niniejszej sprawie organem administracji I instancji, Gmina C. utraciła możliwość dochodzenia swojego interesu prawnego w trybie postępowania administracyjnego bądź sądowoadministracyjnego. Pogląd taki został zaprezentowany w uchwale NSA z dnia 19 maja 2003 r., OPS 1/03, podjętej w składzie 7 sędziów (ONSA z 2003 r. Nr 4, poz. 115), w której Sąd ten zauważył, że jeżeli ustawa wyznacza organowi jednostki samorządu terytorialnego rolę organu administracji publicznej, organ ten powinien reprezentować interes jednostki samorządu w formach właściwych dla organu prowadzącego postępowanie. W takiej sytuacji jednostka samorządu terytorialnego nie będzie natomiast posiadała legitymacji procesowej do skarżenia decyzji odwoławczego. Skarga Gminy C. podlega zatem odrzuceniu na podstawie art. 58 § 1 pkt 6 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270, ze zm. dalej ustawa P.p.s.a.), z powodów procesowych, bez badania jej zarzutów merytorycznych.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • USTAWA z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Art./§ 50
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.