25.04.2007

Wyrok NSA z dnia 25 kwietnia 2007 r., sygn. II GSK 11/07

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Krystyna Anna Stec, Sędziowie NSA Stanisław Biernat (spr.), Jerzy Sulimierski, Protokolant Karolina Mamcarz, po rozpoznaniu w dniu 25 kwietnia 2007 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Dyrektora Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 27 września 2006 r. sygn. akt IV SA/Wa 907/06 w sprawie ze skargi T. K. na decyzję Dyrektora Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie z dnia 28 marca 2006 r. nr [...] w przedmiocie środków z budżetu Unii Europejskiej oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 27 września 2006 r., sygn. akt IV SA/Wa 907/06, po rozpoznaniu skargi T. K. na decyzję Dyrektora Mazowieckiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z 28 marca 2006 r., nr [...], w przedmiocie odmowy przyznania renty strukturalnej uchylił zaskarżoną decyzję oraz orzekł, że decyzja ta nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się wyroku.

Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym sprawy:

W dniu 5 stycznia 2006 r. T. K. złożył wniosek o przyznanie renty strukturalnej. W wyniku weryfikacji tego wniosku i przedstawionych dokumentów Kierownik Biura Powiatowego w W. z siedzibą w R. decyzją z 13 lutego 2006 r., nr [...], wydaną na podstawie art. 20 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z 30 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania pomocy finansowej na uzyskiwanie rent strukturalnych objętej planem rozwoju obszarów wiejskich (Dz. U. Nr 114, poz. 1191 ze zm.) zwanego dalej: rozporządzeniem RM z 30 kwietnia 2004 r., oraz art. 104 i 107 § 3 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 ze zm.) dalej: k.p.a., odmówił przyznania renty strukturalnej, stwierdzając, że wnioskodawca nie spełnił warunków do jej uzyskania określonych w § 4 pkt 2 i pkt 3 powołanego rozporządzenia. Przepis ten zawiera bowiem wymaganie, aby producent rolny w dniu złożenia wniosku o rentę podlegał ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu, tymczasem z załączonego do wniosku zaświadczenia z Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Placówka Terenowa w W. wynikało, że T. K. podlegał ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu w okresie od 1 lipca 1977 r. do 31 grudnia 1988 r. oraz od 18 listopada 2005 r. do 31 grudnia 2005 r. Oznacza to, że w dniu składania wniosku, tj. 5 stycznia 2006 r., nie był ubezpieczony w KRUS, czyli nie podlegał ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty