Wyrok NSA z dnia 20 kwietnia 2007 r., sygn. I GSK 430/06
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Cezary Pryca (spr.) Sędzia del. WSA Arkadiusz Despot - Mładanowicz Sędzia NSA Urszula Raczkiewicz Protokolant Grzegorz Antas po rozpoznaniu w dniu 20 kwietnia 2007 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Celnej w R. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 1 lipca 2005 r. sygn. akt 3/I SA/Po 2663/02 w sprawie ze skargi [...] Spółki z o.o. w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w R. z dnia [...] października 2002 r. nr [...] w przedmiocie weryfikacji zgłoszeń celnych i odmowy uznania towaru objętego tymi zgłoszeniami za towar powracający 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Poznaniu, 2. zasądza od [...] Spółki z o.o. w W. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w R. kwotę 2900 zł (słownie: dwa tysiące dziewięćset) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 1 lipca 2005 r., sygn. akt 3/I SA/Po 2663/02 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu uchylił decyzją Dyrektora Izby Celnej w R. z dnia [...] października 2002 r., nr [...] w przedmiocie zwrotu należności celnych i stwierdził że decyzja ta nie może być wykonana.
Sąd orzekał w następującym stanie faktycznym sprawy. W dniu [...] kwietnia 1999 r. Agencja Celna [...] działająca w imieniu [...] spółki z o.o. w W. złożyła w Oddziale Celnym w S. zgłoszenie celne SAD nr [...] w celu objęcia procedurą dopuszczenia do obrotu ciągnika drogowego do ciągnięcia naczep, marki [...], typ [...], nr nadwozia [...], nr silnika [...], rok produkcji 1999, o wartości 181.669 zł, zakupionego w firmie [...]. Ponieważ kwota długu celnego została zabezpieczona, towar zwolniono i dopuszczono do obrotu, przez co przedmiotowy ciągnik uzyskał status towaru krajowego zgodnie z art. 84 ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. Kodeks celny (Dz. U. z 1997, Nr 23, poz. 117).
Z uwagi na to, że ciągnik w czasie transportu uległ wypadkowi, [...] kwietnia 1999 r. Agencja Celna [...] reprezentująca [...] spółka z o.o w W. wniosła o objęcie procedurą wywozu za granicę tego samego ciągnika drogowego marki [...], zgodnie ze zgłoszeniem celnym SAD nr [...]. W deklaracji celnej zaznaczono, ze wywożony ciągnik posiada całkowicie zgniecioną konstrukcję kabiny, uszkodzone światła przednie, wybitą szybę przednią i prawą boczną, zniszczone plastikowe atrapy kabiny, pogięty przedni zderzak, uszkodzone lusterko prawe boczne, wgnieciony zbiornik paliwa, zniszczone nadkola z prawej strony i lewe tylnej osi.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty