Wyrok NSA z dnia 29 sierpnia 2007 r., sygn. II GSK 122/07
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kisielewicz Sędziowie NSA Edward Kierejczyk (spr.) Małgorzata Korycińska Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 29 sierpnia 2007 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Dyrektora Opolskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Opolu od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu z dnia 19 grudnia 2006 r. sygn. akt II SA/Op 537/06 w sprawie ze skargi P. G. na decyzję Dyrektora Opolskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Opolu z dnia 10 lipca 2006 r. nr [...] w przedmiocie środków z budżetu Unii Europejskiej 1. Oddala skargę kasacyjną; 2. Zasądza od Dyrektora Opolskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Opolu na rzecz P. G. kwotę 300 (trzysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 19 grudnia 2006 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu, na skutek skargi P. G., uchylił decyzję Dyrektora Wielkopolskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Opolu z dnia 10 lipca 2006 r., Nr [...] oraz poprzedzającą ją decyzję Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w O. z dnia 16 maja 2006 r., Nr [...] w przedmiocie płatności bezpośrednich do gruntów rolnych. Sąd orzekł również, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu w całości.
Ze stanu faktycznego sprawy wynika, że organ I instancji, działając na podstawie art. 3 w związku z art. 4 ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o płatnościach bezpośrednich do gruntów rolnych i oddzielnej płatności z tytułu cukru (Dz.U. z 2004 r. Nr 6, poz. 40 ze zm.), zwanej dalej ustawą o płatnościach bezpośrednich, odmówił przyznania P. G. płatności bezpośrednich naliczonych na podstawie wniosku złożonego w dniu 12 maja 2005 r. przez jego ojca, F. G. Postępowanie administracyjne w tej sprawie toczyło się z wniosku F. G., a następnie było kontynuowane z wniosku P. G. z dnia 20 kwietnia 2006 r. w związku z przeniesieniem na jego rzecz posiadania gospodarstwa rolnego. Organ stwierdził, że nabywca nie udokumentował przejęcia wszystkich działek ewidencyjnych, wyszczególnionych w pierwotnym wniosku i nie można było uznać, że przejął on całe gospodarstwo. Tym samym nie został spełniony warunek wynikający z art. 4 ustawy o płatnościach bezpośrednich.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty