29.05.2007

Postanowienie NSA z dnia 29 maja 2007 r., sygn. II GSK 12/07

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Józef Waksmundzki Sędziowie NSA Jan Bała Tadeusz Cysek (spr.) Protokolant Natalia Filipiak po rozpoznaniu w dniu 29 maja 2007 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej E. D. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 17 sierpnia 2006 r. sygn. akt III SA/Po 460/06 w sprawie ze skargi E. D. na decyzję Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z dnia 1 marca 2006 r. nr [...] w przedmiocie środków z budżetu Unii Europejskiej postanawia: uchylić zaskarżone postanowienie

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia 17 sierpnia 2006 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu odrzucił skargę E. D. na "akt" Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z dnia 1 marca 2006 r. nr [...], dotyczący negatywnego rozpoznania odwołania skarżącego, co do odrzucenia jego wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacji i modernizacji sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" dokonanego "pismem" nr [...] z dnia 24 listopada 2005 r. przez Kierownika Obsługi Wniosków Wielkopolskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Sąd I instancji wskazał, że w zaskarżonym "akcie" przywołane zostały "przepisy" rozporządzenia z dnia 8 września 2004 r. Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" (Dz.U. Nr 207, poz. 2177 ze zm.), powoływanego dalej jako rozporządzenie MRiRW z dnia 8 września 2004 r., z zastrzeżeniem, że przepisy postępowania administracyjnego nie mają zastosowania do trybu udzielania pomocy w ramach konkretnego Sektora Programu Operacyjnego.

Uzasadniając odrzucenie skargi, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu powołał na wstępie treść art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz.U. Nr 116, poz. 1206 ze zm.), powoływanej dalej jako ustawa o Narodowym Planie Rozwoju, zgodnie z którym - na podstawie uzupełnienia programu dokonuje się wyboru projektów i zawiera umowy o ich dofinansowanie z beneficjentami przez instytucję zarządzającą, instytucję wdrażającą lub działającą w imieniu instytucji zarządzającej instytucję pośredniczącą. Sytuacja, kiedy wydawana jest decyzja opisana w ustępie 7 art. 11 wskazanej ustawy nie odnosi się do przedmiotowej sprawy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty