Wyrok NSA z dnia 12 lipca 2007 r., sygn. I FSK 875/06
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Juliusz Antosik Sędziowie sędzia NSA Maria Dożynkiewicz (spr.) sędzia NSA Ryszard Pęk Protokolant Dariusz Rosiak po rozpoznaniu w dniu 12 lipca 2007 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej T. J. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 21 marca 2006 r. sygn. akt I SA/Po 1588/04 w sprawie ze skargi T. J. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za luty- sierpień i październik- grudzień 2000 r. 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od T. J. na rzecz Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu kwotę 1800 zł (jeden tysiąc osiemset) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z 21 marca 2006 r., sygn. akt I SA/Po 1588/04 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu oddalił skargę T. J. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług od lutego do sierpnia i od października do grudnia 2000 r.
W uzasadnieniu Sąd ten wskazał, że T. J. prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie transportu i spedycji. W trakcie kontroli skarbowej zwrócono uwagę na fakt zakupu znacznych ilości oleju napędowego i comiesięczną nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym. Ilość przejechanych kilometrów i normatywne zużycie paliwa przez poszczególne pojazdy uzasadniały ilość kupionego paliwa, w związku z czym organ kontrolny nie zakwestionował zasadności ponoszenia wydatków na zakup paliwa i nie zakwestionował odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących takie zakupy. Ilość zakupionego paliwa i normatywne zużycie paliwa przez poszczególne pojazdy nie znalazły jednak odzwierciedlenia w ilości sprzedaży usług transportowych. W związku z tym kontrolujący dokonali szczegółowego rozliczenia usług transportowych świadczonych i kupowanych przez podatnika. Z uwagi na duże rozbieżności pomiędzy kupionymi i przejechanymi, a zafakturowanymi kilometrami, organ kontrolny przeprowadził w tym zakresie szczegółowe postępowanie dowodowe. Z kart drogowych i zeznań kierowców wynikało, że kierowcy przejechali z ładunkiem 57,58 % wszystkich kilometrów. Ponadto z zeznań świadków wynikało, że niezafakturowane ładowne kilometry świadczone były na rzecz Zakładu R. J. w ramach umowy o wzajemnej współpracy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty