Wyrok NSA z dnia 7 grudnia 2006 r., sygn. I OSK 482/06
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Borowiec Sędziowie NSA Małgorzata Pocztarek (spr.) Joanna Runge-Lissowska Protokolant Ewa Dubiel po rozpoznaniu w dniu 07 grudnia 2006 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej M. C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 6 grudnia 2005 r. sygn. akt 4/II SA/Po 2347/03 w sprawie ze skargi M. C. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie z dnia [...] nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od M. C. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie kwotę 180 zł (sto osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu wyrokiem z dnia 6 grudnia 2005 r., sygn. akt 4/II SA/Po 2347/03 oddalił skargę M. C. wniesioną na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie z dnia [...], nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby.
Z uzasadnienia zaskarżonego wyroku wynika, że decyzją z dnia [...], nr [...] Dyrektor Izby Celnej w Rzepinie działając na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 8a ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej (Dz.U. Nr 72, poz. 802 ze zm.) zwolnił M. C., ze skutkiem natychmiastowym, ze służby w Izbie Celnej w Rzepinie. W uzasadnieniu tej decyzji organ wyjaśnił, iż w sprawie wystąpiła wskazana w tym przepisie przesłanka zwolnienia ze służby, bowiem w dniu 9 marca 2001 r. Prokuratura Okręgowa V Wydział Śledczy w Gorzowie Wlkp. skierowała do Sądu Rejonowego w Słubicach akt oskarżenia przeciwko temu funkcjonariuszowi o umyślne popełnienie przestępstwa z art. 271 § 3 K.k. ściganego z oskarżenia publicznego.
Po rozpoznaniu wniosku M. C. o ponowne rozpatrzenie sprawy Dyrektor Izby Celnej w Rzepinie decyzją z dnia [...], nr [...] utrzymał w mocy swoją wcześniejszą decyzję. Organ wyjaśnił, iż decyzja podjęta została w oparciu o znowelizowany art. 25 ust. 1 pkt 8a ustawy o Służbie Celnej, dyspozycja zawarta w tym przepisie została wyczerpana, a wniesienie aktu oskarżenia o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego nakazywało zastosowanie wobec funkcjonariusza sankcji zwolnienia ze służby. Organ wyjaśnił, iż sprawa zakończona prawomocnym wyrokiem NSA dotyczyła innej decyzji, wydanej w przedmiocie zwolnienia ze służby w trybie art. 26 pkt 10 ustawy o Służbie Celnej, stąd nie została naruszona zasada res iudicata. Organ wyjaśnił, iż w toku postępowania przepisy ustawy Kodeks postępowania administracyjnego były przestrzegane, w tym przepis art. 10.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty