Wyrok NSA z dnia 5 grudnia 2006 r., sygn. II GSK 14/06
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Jan Bała Sędziowie Jan Kacprzak NSA Małgorzata Korycińska (spr.) Protokolant Karolina Mamcarz po rozpoznaniu w dniu 23 listopada 2006 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej P. S.A. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 29 września 2005 r. sygn. akt VI SA/Wa 830/05 w sprawie ze skargi P. S.A. w W. na decyzję Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty z dnia 21 lutego 2005 r. nr [...] w przedmiocie odmowy dokonania rezerwacji częstotliwości dla ruchomej publicznej sieci telefonicznej bez przetargu 1. oddala skargę kasacyjną 2. zasądza od P. S.A. w W. na rzecz Prezesa Urzędu komunikacji Elektronicznej kwotę 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 29 września 2005 r., sygn. akt VI SA/Wa 830/04, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę P. S.A. z siedzibą w W. na decyzję Prezesa Urzędu Telekomunikacji i Poczty (dalej: Prezes URTiP) z dnia 21 lutego 2005 r., nr [...] w przedmiocie odmowy dokonania rezerwacji częstotliwości dla ruchomej publicznej sieci telefonicznej bez przetargu.
W uzasadnieniu orzeczenia Sąd podał, że spółka P. S.A. złożyła w dniu 29 września 2004 r. wniosek o dokonanie rezerwacji 50 kanałów radiowych w zakresie częstotliwości 1710,2 - 1720,0 MHz i 1805,0 - 1815,0 MHz na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej dla ruchomej publicznej sieci telefonicznej działającej zgodnie ze standardem telekomunikacyjnym GSM 1800.
Prezes URTiP decyzją z dnia 15 grudnia 2004 r., wydaną w oparciu o art. 104 § 1 k.p.a. w związku z art. 116 ust. 1 i art. 206 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 ze zm.), zwanej dalej prawem telekomunikacyjnym z 2004 r., odmówił dokonania we wnioskowanym zakresie rezerwacji częstotliwości na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej bez przeprowadzenia przetargu. Organ stwierdził, iż w związku z tym, że z wnioskiem o dokonanie rezerwacji częstotliwości w tych samych zakresach wystąpiły również spółki: T. Sp. z o.o. z siedzibą w W., Spółka P.T.C. Spółka z o.o. z siedzibą w W., Spółka P.T.K. "C." z siedzibą w W., Spółka N. S.A. z siedzibą w W. - przetarg jest obligatoryjnym sposobem wyłonienia podmiotu, na wniosek którego zostanie dokonana rezerwacja częstotliwości. Zdaniem Prezesa URTiP stwierdzenie w przedmiotowym postępowaniu braku dostatecznych zasobów częstotliwości przesądza o prawnej konieczności przeprowadzenia przetargu, co wyklucza dokonanie rezerwacji częstotliwości w trybie art. 114 ust. 4 prawa telekomunikacyjnego z 2004 r.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty