Wyrok NSA z dnia 17 maja 2005 r., sygn. FSK 1712/04
Kosztem uzyskania przychodów mogą być wydatki związane z marketingiem jednakże podatnik powinien wskazać w sposób wiarygodny potwierdzenie ich wykonania. Z chwilą zakwestionowania zaliczenia przez organy podatkowe konkretnego wydatku jako nie będącego kosztem uzyskania przychodów, na podatniku ciąży obowiązek wykazania, iż zamiar poniesionych wydatków był obiektywnie związany z osiągniętym lub nawet zamierzonym przychodem.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu w dniu 17 maja 2005 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej "D." Spółki Akcyjnej z siedzibą w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 26 marca 2004 r. I SA/Kr 2462/01 w sprawie ze skargi "D." Spółki Akcyjnej z siedzibą w K. na decyzję Izby Skarbowej w K. z dnia 8 października 2001 r. (...) w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych za 1999 r. - oddala skargę kasacyjną; (...).
UZASADNIENIE
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 26 marca 2004 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie oddalił skargę "D." S.A. w K. na decyzję Izby Skarbowej w K. z dnia 8 października 2001 r. w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych za 1999 r.
W uzasadnieniu zaskarżonego wyroku Sąd stwierdził, iż organy podatkowe zasadnie przyjęły, iż Spółka zaniżyła dochód do opodatkowania poprzez bezpodstawne zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków w kwocie 383.000 zł na rzecz PH "D." Import-Export Zbigniew L. za usługi marketingowe oraz wydatków w kwocie 40.387 zł dotyczących reprezentacji i reklamy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty