14.09.2004 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 14 wrzenia 2004 r., sygn. OSK 535/04

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Izabella Kulig-Maciszewska, Sędziowie NSA Zygmunt Niewiadomski, Jerzy Sulimierski /spr./, Protokolant Agnieszka Majewska, po rozpoznaniu w dniu 31 sierpnia 2004 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad od wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 września 2003 r. sygn. akt II SA 2638/03 w sprawie ze skargi Stanisława S. na decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 12 czerwca 2002 r. (...) w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie.

Uzasadnienie

Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 5 września 2003 r. II SA 2638/03 w sprawie ze skargi Stanisława S. na decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 12 czerwca 2002 r. (...) w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia - uchylił zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję z dnia 19 kwietnia 2002 r.

W uzasadnieniu wyroku podano, że Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad decyzją z 19 kwietnia 2002 r., wydaną na podstawie art. 13 ust. 2a i 2b, 1p. tabeli 5 pkt 1 lit. "c" i pkt 5 lit. "a", art. 18 ust. 9 i art. 20 pkt 8 ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych /Dz.U. 2000 nr 71 poz. 838 ze zm./ i par. 4, par. 5 ust. 4 i ust. 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia /Dz.U. nr 44 poz. 432/, obciążył Stanisława S. karą pieniężną w wysokości 3.600 zł za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia w dniu 10 października 2001 r. W uzasadnieniu tej decyzji podano wyniki stwierdzonych podczas kontroli przekroczeń dopuszczalnych parametrów pojazdu, stanowiących podstawę naliczenia kary. Świadczą one o tym, że przekroczone zostały dopuszczalne naciski dwóch osi; nacisk osi po odliczeniu tolerancji wyniósł w przypadku II osi - 121,61, a więc więcej od dopuszczalnego o 21,61 kN, a w przypadku osi III - 81,23 a więc więcej od dopuszczalnego o 1,23 kN.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne