Wyrok NSA z dnia 10 grudnia 2003 r., sygn. II SA/Ka 1690/02
Procedura wprowadzania zmian w planie zagospodarowania przestrzennego nie zawiera instytucji pozwalających na weryfikację czynności cywilnoprawnych i aktów administracyjnych, poprzedzających wszczęcie tej procedury planistycznej.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu przy udziale Prokuratora Prokuratury Apelacyjnej w Katowicach Anny Podsiadło sprawy ze skargi Romana K., Zbigniewa K., Anny H. i Grzegorza H. na uchwałę Rady Miejskiej w D.-G. z dnia 19 czerwca 2002 r., (...) w przedmiocie zarzutów do projektu planu miejscowego - oddala skargę.
UZASADNIENIE
Uchwałą (...) z dnia 29 listopada 2000 r., Rada Miejska w D.-G. postanowiła przystąpić do sporządzenia "zmiany miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta D.-G., dla terenów położonych w dz. Z., rejonie ulic: J. - Z. - T.". Granice obszaru objętego planem określał załącznik graficzny w skali 1:5000, będący integralną częścią uchwały. Wykonanie uchwały powierzono Zarządowi Miasta.
Zarząd zawiadomił o przystąpieniu do sporządzenia planu poprzez obwieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w D.-G., od 27 czerwca 2001 r. do 26 lipca 2001 r. oraz zamieszczenie komunikatu w "Trybunie Śląskiej" z dnia 27 czerwca 2001 r. Zainteresowanych poinformowano o możliwości składania wniosków do planu. W okresie wskazanym w art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym nie wpłynął żaden wniosek do planu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty