Wyrok NSA z dnia 26 czerwca 2003 r., sygn. SA/Bk 682/03
Przy ocenie wzajemnych powiązań między budżetem a powiatowym funduszem gospodarki zasobem geodezyjnym i kartograficznym należy mieć na uwadze to, że z mocy ustawy środkami takiego funduszu dysponuje starosta /art. 41 ust. 5 pkt 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne - t.j. Dz.U. 2000 nr 100 poz. 1086 ze zm./, że są one prowadzone na wyodrębnionym rachunku bankowym /art. 41 art. 8 cyt. ustawy/ i że są one przeznaczone na uzupełnienie środków budżetowych niezbędnych na finansowanie zadań związanych z aktualizacją i utrzymywaniem państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz zakup urządzeń i wyposażenie lokali niezbędnych do prowadzenia tego zasobu /art. 41 ust. 4 ww. ustawy/.
Istniejące w art. 41 ust. 4 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne sformułowanie "na uzupełnianie środków budżetowych" może oznaczać, iż ze środków funduszu mogą być uzupełniane te wydatki, które są i mogą być pokrywane z budżetu. Wydatki na wynagrodzenia są wydatkami budżetu, a zatem mogą być uzupełniane z funduszu, o ile jest to "niezbędne do finansowania zadań związanych z aktualizacją i utrzymywaniem państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego".
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi Rady Powiatu w M. na rozstrzygnięcie nadzorcze Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w B. - uchwałę nr 1705/03 z 16 kwietnia 2003 r. w przedmiocie stwierdzenia częściowej nieważności uchwały Rady Powiatu M. z 19 marca 2003 r. w sprawie budżetu Powiatu na 2003 rok - uchylił zaskarżone rozstrzygnięcie nadzorcze.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty