Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606492)
      • Kadry i płace (26073)
      • Obrót gospodarczy (88689)
      • Rachunkowość firm (3729)
      • Ubezpieczenia (35724)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    06.08.2002 Obrót gospodarczy

    Wyrok NSA z dnia 6 sierpnia 2002 r., sygn. II SA 3879/01

    Reklama jest częścią kosztów dystrybutora, które zwracane są w toku działalności handlowej w rezultacie zwiększonej sprzedaży.

     

    oddalono skargę.


    UZASADNIENIE

    Zaskarżoną decyzją UP na wniosek spółki "M" "Vela" na podstawie art. 49 ust. 1 pkt 3 w zw. z art. 8 pkt 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1985 r. o znakach towarowych /Dz.U. nr 5 poz. 17 ze zm./ /dalej jako: ustawa o znakach towarowych/ unieważnił prawo z rejestracji powołanego znaku. We wniosku o unieważnienie wnioskująca spółka podała, że skarżący zajmował się dystrybucją produkowanych przez nią rajstop, zaś w żadnym z dokumentów nie został upoważniony do występowania o rejestrację znaku, który należy do spółki wnioskującej. Znak ten jest jednocześnie firmą spółki i jest zarejestrowany w kraju pochodzenia. W toku postępowania przed UP skarżący twierdził, że znak został zgłoszony do rejestracji za zezwoleniem wnioskującej spółki na podstawie ustnej umowy pomiędzy nim a przedstawicielem wnioskującej spółki. "M" "Vela" nie chroniła znaku "Vela" w postaci zarejestrowanej ani w Polsce, ani w jakimkolwiek innym państwie i nie przedstawiła dowodu rejestracji znaku z wcześniejszą datą pierwszeństwa w kraju pochodzenia. Skarżący podkreślił, że poczynił duże nakłady finansowe na reklamę oraz promocję znaku i towarów. Dzięki temu znak stał się rozpoznawalny w Polsce.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.