Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606492)
      • Kadry i płace (26072)
      • Obrót gospodarczy (88689)
      • Rachunkowość firm (3729)
      • Ubezpieczenia (35724)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    05.12.2001 Podatki

    Wyrok NSA z dnia 5 grudnia 2001 r., sygn. II SA 2648/00

    Wystarczy stwierdzenie występowania w grze elementu losowości wpływającego bezpośrednio na wynik gry /wygraną pieniężną lub rzeczową/, aby zakwalifikować tę grę do gier losowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach /t.j. Dz.U. 1998 nr 102 poz. 650/.

    Wprowadzenie różnych elementów dodatkowych /np. elementu wiedzy czy zręczności/, mających stworzyć pozory braku losowości, nie pozbawia gry charakteru losowego, jeśli w konsekwencji wynik całej gry zależy od przypadku.

     

    Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi "TIT" Spółki z o.o. w O. na decyzję Ministra Finansów z dnia 13 września 2000 r. (...) w przedmiocie rozstrzygnięcia czy gra jest grą losową - oddala skargę.


    UZASADNIENIE

    "TIT" Spółka z o.o. w O. - następca prawny S. Spółki z o.o. w N., zwana dalej Spółką, prowadzi działalność polegającą na urządzaniu gier w automatach instalowanych w obcych lokalach gastronomicznych na terenie kilku województw południowej Polski.

    Minister Finansów prowadzący postępowanie w sprawie rozstrzygnięcia, czy gry w tych automatach są grami losowymi, czy zręcznościowymi ustalił, że mają one następujący przebieg:

    1. rozpoczęcie gry następuje przez wrzucenie monety 1 lub 2 zł, co gwarantuje graczowi 5 lub 10 punktów tzw. kredytu i pozwala na rozpoczęcie gry;

    2. przyciskiem "start" gracz uruchamia bębny z symbolami, gdy symbole ułożą się w jednej poziomej linii /o momencie zatrzymania wszystkich trzech bębnów decyduje układ elektroniczny, czyli przypadek/, po prawej stronie bębnów pojawiają się podświetlone znaki i liczba wygranych punktów, które gracz otrzymuje w wyniku losowego ustawienia się symboli;

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Podstawa opodatkowania w zakładach wzajemnych z tzw. opcją „cash-out” nie może być obniżona – zmiana interpretacji w podatku od gier
    • Zgoda na wykorzystanie wyników zawodów sportowych w grach hazardowych – objaśnienia prawne MF
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.