Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606704)
      • Kadry i płace (26074)
      • Obrót gospodarczy (88725)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35837)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    19.09.2001 Podatki

    Wyrok NSA z dnia 19 września 2001 r., sygn. I SA/Lu 927/00

    1. Sieć komputerową należy zakwalifikować na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 1 lit. "c" ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz.U. 1993 nr 106 poz. 482 ze zm./ jako urządzenie zwiększające wartość użytkową komputerów posiadanych przez spółkę i w związku z tym podlegające amortyzacji zgodnie z par. 4 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 stycznia 1995 r. w sprawie amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, a także aktualizacji wyceny środków trwałych /Dz.U. nr 7 poz. 34 ze zm./. Taka sieć nie nadaje się zatem to samodzielnego wykorzystania, wobec czego sama w sobie nie może wpływać na przychód i dlatego nie można jej traktować w świetle art. 15 ust. 1 powołanej ustawy jako odrębnego kosztu uzyskania przychodów.

    2. Wydatki na zakup /wykonanie/ wizytówek, zaproszeń, samoprzylepnych znaków graficznych, wręczanych przez pracowników firmy konkretnym, chociaż nieznajomym osobom, nie mogą być traktowane jako wydatki na reklamę prowadzoną publicznie, które mogą być zaliczane w ciężar kosztów bez ograniczenia limitem 0.25 procent przychodów, o jakim mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz.U. 1993 nr 106 poz. 482 ze zm./. Te środki reprezentacji i reklamy nie mają nieograniczonego zasięgu oddziaływania, więc nie mają one charakteru reklamy prowadzonej publicznie i objęte są zatem wskazanym limitem.

    3. Reklama prowadzona publicznie jest to reklama skierowana, przeznaczona i dostępna dla wszystkich. Może się z nią zetknąć każdy, choć, oczywiście nie każdy musi z niej skorzystać i o takim jej charakterze decyduje nie okoliczność, czy trafi ona do małej, czy dużej, ale jednak ograniczonej grupy osób, ale to, czy grupa ta jest nieograniczona.

    4. Wydatki na zakup samoprzylepnych znaków graficznych, a także wizytówek udostępnianych publiczności w czasie otwartej prezentacji zorganizowanej na terenie miasta stanowią koszty reklamy prowadzonej publicznie.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Informator dla klientów biur rachunkowych – kalendarium wydarzeń – grudzień 2025 r.
    • CIT/PIT - przepisy wspólne
    • Czy rejestracja samochodu przed 1 stycznia 2026 r. może uchronić przed niższymi odpisami amortyzacyjnymi – wyjaśnienia MF
    • Jak amortyzować neon reklamowy zamontowany na budynku
    • Czy spółka może zaliczyć do kosztów wydatki na szkolenie współpracujących z nią przedsiębiorców – wyrok NSA
    • USTAWA z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych Art./§ 15 16
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.