Wyrok NSA z dnia 6 grudnia 2000 r., sygn. I SA/Gd 2038/99
Promocję miasta jako centrum turystycznego można uznać za zadania własne gminy w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz.U. 1996 r. nr 13 poz. 74 ze zm./, o ile jej zakres /realny krąg potencjalnych klientów/, forma, koszt i wiarygodność kontrahenta pozwala na racjonalne założenie, że wspólnota samorządowa osiągnie wymierne korzyści z napływu dodatkowej liczby turystów.
Naczelny Sąd Administracyjny uznał zasadność skargi Miasta (...) na uchwałę Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w (...) z dnia 23 września 1999 r. w przedmiocie stwierdzenia nieważności uchwały Zarządu Miasta dotyczącej wydatków na promocję miasta i na podstawie art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ uchylił zaskarżoną uchwałę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty