Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606715)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    13.01.1999 Obrót gospodarczy

    Wyrok NSA z dnia 13 stycznia 1999 r., sygn. I SA/Wr 1006/97

    Reguła 2a Ogólnych Reguł Interpretacji Nomenklatury Scalonej nie może być stosowana łącznie wobec dwóch lub więcej podmiotów dokonujących obrotu towarowego z zagranicą, odrębnie na własny rachunek i we własnym imieniu, towarem stanowiącym jedynie element całości, choćby części, którymi dysponuje każdy z tych podmiotów miały razem charakter komplementarny, pozwalający pod względem technicznym zmontować cały wyrób, bowiem część całości z istoty swej, z osobna nie odpowiada cechom tej reguły.

     

    Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi Waldemara J. i Krzysztofa J. na decyzję Prezesa Głównego Urzędu Ceł w Warszawie z dnia 30 kwietnia 1997 r. (...) w przedmiocie wymiaru cła - uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy Dyrektora Urzędu Celnego w L. (...); (...).


    UZASADNIENIE

    Dyrektor Urzędu Celnego w L. dopuścił do obrotu na polskim obszarze celnym nadwozia do samochodu osobowego marki BMW (...) z 1989 r. zgłoszone do odprawy celnej przez skarżącego Waldemara J. oraz silnik niskoprężny (...) ze skrzynią biegów, zawieszeniem przednim i tylnym, układem kierowniczym i kompletem kół jezdnych w oparciu o dokonane przez skarżącego Krzysztofa J. indywidualne zgłoszenie do odpraw celnych.

    W wyniku powtórnej weryfikacji akt sprawy wyszło na jaw, że dopuszczone do obrotu na polski obszarze celnym części stanowiły nie zmontowany samochód osobowy marki BMW, a zatem Dyrektor Urzędu Celnego w L. uznał, iż decyzje dopuszczające towar do obrotu na polskim obszarze celnym według zastosowanych kodów PCN nie uwzględniły rzeczywistego stanu towaru zgłoszonego do odprawy celnej. W tym stanie rzeczy Dyrektor Urzędu Celnego w L. postanowieniem z dnia 16 października 1996 r. wznowił postępowanie w sprawie zakończonej decyzjami ostatecznymi zawartymi w dowodach odpraw celnych DOC (...) z dnia 28 października 1995 r. oraz DOC (...) z dnia 28 października 1995 r. Po ponownym rozpoznaniu sprawy wskutek wznowienia postępowania Dyrektor Urzędu Celnego w L. dnia 27 listopada 1996 r. wydał decyzję, którą dokonał jak twierdzi prawidłowego wymiaru należności celnych dla importowanego towaru.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Przewodnik podatkowy inwestora - prawo celne
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.