Wyrok NSA z dnia 18 lutego 1999 r., sygn. V SA 1323/98
Sprowadzenie materiałów reklamowych przez inny podmiot niż reklamujący prowadzoną przez siebie działalność oraz sprowadzenie go w ilościach hurtowych czyni niemożliwym uznanie tych materiałów za wolne od cła na podstawie art. 14 ust. 1 pkt 16 ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne /t.j. Dz.U. 1994 nr 71 poz. 312 ze zm./.
Naczelny Sąd Administracyjny, po rozpoznaniu sprawy ze skargi Instytutu Marketingu i Komunikacji "I." Spółka z o.o. na decyzję Prezesa Głównego Urzędu Ceł z dnia 8 maja 1998 r. (...) w przedmiocie wymiaru cła - skargę oddala.
UZASADNIENIE
Dyrektor Urzędu Celnego w W. decyzją zawartą w JDA SAD (...) z dnia 21 listopada 1997 r. dopuścił do obrotu na polskim obszarze celnym, po wymierzeniu cła przywozowego, towar w postaci kluczyków reklamowych metalowo-plastikowych.
W wyniku dowołania od tej decyzji złożonego przez Instytut Marketingu i Komunikacji "I." Sp. z o.o. w P., z wnioskiem o zwolnienie od cła przedmiotowego towaru na podstawie art. 14 ust. 1 pkt 16 ustawy Prawo celne. Prezes Głównego Urzędu Ceł decyzją z dnia 8 maja 1998 r. (...) utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję Dyrektora Urzędu Celnego w W., nie znajdując podstaw do uznania za wolny od cła przedmiotowego towaru.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty