Wyrok NSA z dnia 18 lutego 1999 r., sygn. I SA/Ka 1107-1118/97
W ocenie Naczelnego Sądu Administracyjnego do kosztów transportu wliczanych do wartości celnej w dacie ostatecznej odprawy celnej można było zaliczyć koszty frachtu i składowania towaru w Hamburgu oraz koszty przedłużenia dzierżawy powierzchni portowej w Hamburgu. Pod pojęciem frachtu, zawartym w Małej encyklopedii prawa /praca zbiorowa, Warszawa 1980, str. 145/, należy rozumieć wynagrodzenie należne przewoźnikowi za przewóz ładunków. Fracht płaci przeważnie odbiorca ładunku, chyba że umowa przewiduje płatność przez wysyłającego. Nie ulega wątpliwości, że sporne koszty były związane z transportem poniesionym do granicy państwa lub portu polskiego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się