Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606712)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88745)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35840)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    16.06.1998

    Wyrok NSA z dnia 16 czerwca 1998 r., sygn. I SA 1971/97

    Art. 3[1] ust. 4 ustawy z dnia 25 października 1990 r. o zwrocie majątku utraconego w wyniku wprowadzenia stanu wojennego /t.j. Dz.U. 1996 nr 143 poz. 661/ w wyniku wprowadzenia stanu wojennego przewiduje wprawdzie zaspokajanie przez Skarb Państwa /w imieniu którego występują wojewodowie/ roszczeń organizacji związkowych nie zaspokojonych przez podmioty, o których mowa w tym przepisie, a art. 3[2] ust. 1 powołanej ustawy określa formy kompensowania tych roszczeń, to jednak ww. ustawa w art. 3[2] ust. 3 zobowiązywała Radę Ministrów do określenia w drodze rozporządzenia szczegółowych zasad i trybu regulowania zobowiązań Skarbu Państwa, o których mowa w art. 3[1] ust. 4 i 5.

    Do czasu zatem wydania rozporządzenia Rady Ministrów, Społeczna Komisja Rewindykacyjna nie może orzekać o zobowiązaniach Skarbu Państwa powstałych na podstawie art. 3[1] ust. 4 i 5 rzeczonej ustawy. Nie jest bowiem znany nie tylko tryb regulowania tych zobowiązań, ale także szczegółowe jego zasady.

    Chodzi tu przy tym zarówno o zobowiązania Skarbu Państwa o wartości przekraczającej podane w art. 3[2] ust. 2 kwoty, jak i o zobowiązania nie przekraczające tych kwot. Przepis art. 3[2] ust. 3 ustawy odnosi się wszak do zobowiązań wymienionych w art. 3[1] ust. 4 i 5, a więc do zobowiązań Skarbu Państwa w ogólności i dopóki nie zostało wydane rozporządzenie Rady Ministrów, nie są znane zasady i tryb regulowania również zobowiązań nie przekraczających odpowiednio 10.000 zł i 100.000 zł /zob. art. 3[2] ust. 2/.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Zmiany w zakresie pomocy dla poszkodowanych w powodzi – pożyczki dla przedsiębiorców, umorzenie składek ZUS, świadczenie lokalowe
    • Zmiany w zakresie pomocy dla przedsiębiorców poszkodowanych w wyniku powodzi
    • Zmiany prawa – weszły w życie od 20 listopada 2024 r. do 1 stycznia 2025 r.
    • Pomoc dla przedsiębiorców dotkniętych skutkami powodzi – zmiany w ustawie powodziowej
    • Informator dla klientów biur rachunkowych – grudzień 2024 r.
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.