Wyrok NSA z dnia 4 kwietnia 1997 r., sygn. II SA 3177/95
Stroną postępowania jest jedynie podmiot wprowadzający środek spożywczy do obrotu i to niezależnie od tego, czy jest jego właścicielem, czy nie, a nie producent środka spożywczego.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi (...) na decyzję Ministra Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w przedmiocie zakazu wprowadzenia do obrotu środka spożywczego - oddalił skargę.
UZASADNIENIE
17 czerwca 1994 r. w (...) Zakładach Drobiarskich w (...) przeprowadzono kontrolę sanitarną 952 indyków dostarczonych do tych zakładów z fermy (...).
Tego samego dnia zakładowy weterynaryjny inspektor sanitarny przy Zakładzie Drobiarskim w (...), działając z upoważnienia wojewody (...), postanowieniem - wydanym na podstawie art. 22 ust. 1 i 3, art. 23-24 i art. 26 ustawy z dnia 25 listopada 1970 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia /Dz.U. nr 29 poz. 245/, par. 2 rozporządzenia Ministrów Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Rolnictwa z dnia 12 września 1972 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia /Dz.U. nr 40 poz. 261/ i par. 2 ust. 1-3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 kwietnia 1973 r. w sprawie zasad postępowania ze środkami spożywczymi i używkami o niewłaściwej jakości zdrowotnej /Dz.U. nr 19 poz. 110/ - nakazał Spółce (...) - (...) Zakładom Drobiarskim zabezpieczenie, w wydzielonym pomieszczeniu tych zakładów, środka spożywczego pochodzącego z powyższej partii indyków. W uzasadnieniu postanowienia podano, że kontrola sanitarna przedmiotowego środka spożywczego wykazała, iż jest on niewłaściwej jakości zdrowotnej i w związku z tym konieczne jest jego zabezpieczenie do czasu przeprowadzenia odpowiednich badań.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty