Wyrok NSA z dnia 10 grudnia 1996 r., sygn. V SA 1313/95
Z porównania treści art. 14 ust. 1 pkt 16 ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne /Dz.U. 1994 nr 71 poz. 312 ze zm./ oraz wydanego w wykonaniu delegacji ustawowej rozporządzenia Ministra Współpracy Gospodarczej z Zagranicą z dnia 19 lipca 1991 r. w sprawie ustanowienia norm ilościowych lub wartościowych towarów wolnych od cła i od pozwolenia na przywóz oraz wprowadzenia stawki celnej ryczałtowej /Dz.U. nr 69 poz. 302/ oraz treści postanowień Konwencji międzynarodowej dla ułatwienia importu próbek handlowych i materiału reklamowego podpisana w Genewie dnia 7 listopada 1952 r. /Dz.U. 1960 nr 38 poz. 221/, która obowiązuje Polskę od daty ratyfikacji to jest 18 lutego 1960 r. wynika, iż przepisy prawa celnego przewidują szerszy zakres zwolnień celnych w tym zakresie, bowiem nie ustanawiają ograniczeń co do ilości lub wartości celnej przywożonych w celu reklamy bądź akwizycji towarów.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty