Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606712)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88745)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35840)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    10.02.1995 Podatki

    Wyrok NSA z dnia 10 lutego 1995 r., sygn. SA/Rz 226/94

    Jeśli rada gminy, w granicach uprawnień ustanowionych w art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. nr 52 poz. 268 ze zm./, nie podjęła uchwały o obniżeniu ceny skupu żyta, to podstawą obliczenia podatku rolnego na obszarze tej gminy stanowią ceny skupu żyta ustalone w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.

    UZASADNIENIE

    Kolegium Odwoławcze przy Sejmiku Samorządowym utrzymało w mocy nakaz płatniczy Wójta Gminy C. ustalający Annie W. łączne zobowiązanie pieniężne za I półrocze 1993 r. w wysokości 652.000 zł, obejmujące podatek rolny i leśny od gospodarstwa rolnego o powierzchni 5,04 ha. W uzasadnieniu tego rozstrzygnięcia Kolegium podało, że - wbrew twierdzeniom Anny W. - organ pierwszej instancji ustalając łączne zobowiązanie pieniężne prawidłowo zastosował stawkę oraz obliczył wysokość podatku rolnego. Stosownie do treści ustawy z dnia 25 października 1991 r. o zmianie ustawy o podatku rolnym i ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych /Dz.U. nr 114 poz. 494/ rady gmin uprawnione zostały do obniżania cen skupu żyta, ogłaszanych przez Prezesa GUS i przyjmowanych jako podstawa do obliczania podatku rolnego na obszarze gminy. Zdaniem Kolegium obniżenie cen skupu żyta przyjmowanych jako podstawa obliczania podatku rolnego jest prawem, a nie obowiązkiem rady gminy i w związku z tym sposób realizacji tego prawa nie podlega ocenie w postępowaniu w sprawie wymiaru podatku.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Oczekują na wejście w życie 1 stycznia i 1 listopada 2026 r.
    • Zmiany prawa – weszły w życie od 10 października do 4 grudnia 2025 r.
    • Wskaźnik: Podatek rolny w 2026 r.
    • Zmiany prawa – weszły w życie od 29 maja do 13 lipca 2025 r.
    • Czy ponad 10-letni okres ubezpieczenia w KRUS uprawnia do świadczenia chorobowego bez okresu wyczekiwania
    • USTAWA z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym Art./§ 6
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.