Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606492)
      • Kadry i płace (26073)
      • Obrót gospodarczy (88689)
      • Rachunkowość firm (3729)
      • Ubezpieczenia (35724)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    13.05.1992 Obrót gospodarczy

    Wyrok NSA z dnia 13 maja 1992 r., sygn. III SA 18/92

    Stosowanie właściwej stawki taryfy celnej wobec samochodów typu "kombi" nie jest uzależnione od sposobu zamierzonego ich użytkowania, lecz od liczby miejsc siedzących w samochodzie.

    UZASADNIENIE

    W dniu 9 lipca 1991 r. w Urzędzie Celnym w W. dokonano odprawy celnej dwóch samochodów marki Mercedes 308D Kombi przedstawionych do odprawy przez Spółkę z o.o. W. Jak wynika ze zgłoszenia celnego samochody zaklasyfikowano do poz. 8703.32 taryfy celnej przewozowej, na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 23 grudnia 1988 r. o działalności gospodarczej z udziałem podmiotów zagranicznych /Dz.U. nr 41 poz. 325 ze zm./, zwolniono od cła i naliczono podatek obrotowy w kwocie 117.543.000 zł. Na odwrocie zgłoszenia celnego znajdują się adnotacje, z których wynika, że sprowadzone samochody są "samochodami dostawczymi" z 9 miejscami do siedzenia. Od "decyzji" tej, w części dotyczącej podatku obrotowego, Spółka wniosła odwołanie zaadresowane do Głównego Urzędu Ceł, w którym wyrażono pogląd, że samochody jako służące dla wyłącznych potrzeb działalności gospodarczej Spółki - winny być "objęte przymiotem towarów o charakterze zaopatrzeniowo-inwestycyjnym z mocy par. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 lutego 1991 r. /Dz.U. nr 15 poz. 69/". W piśmie tym wyrażono także sugestię, że sprowadzone samochody należałoby zakwalifikować do kategorii pojazdów do publicznego przewozu osób wymienionych w poz. 8702 taryfy przewozowej.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Przewodnik podatkowy inwestora - prawo celne
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.