Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606715)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    10.04.1985 Obrót gospodarczy

    Wyrok NSA z dnia 10 kwietnia 1985 r., sygn. III SA 226/85

    1. Odpowiedzialność kierownika statku za bezpieczeństwo żeglugi i statku /par. 2 ust. 8 zarządzenia nr 44 Ministra Komunikacji z dnia 11 marca 1975 r. w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych - Dz.Urz. MK nr 9 poz. 68 ze zm./ obejmuje działania i zaniechania zarówno własne, jak i podległych mu członków załogi.

    2. Jeżeli w wyniku rażącego naruszenia przepisów regulujących ruch i postój statków spowodowane zostały straty materialne na statku, uzasadnione jest zastosowanie przez właściwe organy wobec kierownika statku sankcji przewidzianych w par. 54 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Żeglugi z dnia 5 grudnia 1962 r. w sprawie kwalifikacji zawodowych członków załóg statków żeglugi śródlądowej i tratew /Dz.U. nr 65 poz. 323/.

     

    Naczelny Sąd Administracyjny oddalił na podstawie art. 207 par. 5 Kpa skargę Kazimierza J. na decyzję Ministra Komunikacji z dnia 14 grudnia 1984 r. w przedmiocie wstrzymania na 12 miesięcy uprawnień wynikających z patentu porucznika żeglugi śródlądowej.


    UZASADNIENIE

    Minister Komunikacji, decyzją z dnia 14 grudnia 1984 r. nr KZS-01582/12/84, nie uwzględnił odwołania Kazimierza J. od decyzji Kierownika Inspektoratu Żeglugi Śródlądowej w W. z dnia 31 października 1984 r. nr Wr-814/81/943/84, na mocy której wstrzymano na okres 12 miesięcy uprawnienia wynikające z patentu porucznika żeglugi śródlądowej nr Wr-589/Ic/77, wydanego dnia 21 maja 1977 r. przez Inspektorat Żeglugi Śródlądowej w W.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.