Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606492)
      • Kadry i płace (26072)
      • Obrót gospodarczy (88689)
      • Rachunkowość firm (3729)
      • Ubezpieczenia (35724)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    17.11.2015 Obrót gospodarczy

    Jak przedsiębiorca powinien walczyć z konkurencją kopiującą jego produkty

    PROBLEM

    Prowadzimy wspólnie z mężem od 1989 r. firmę produkującą akcesoria wędkarskie. Mamy kilka charakterystycznych produktów, które są znane większości hurtowni w Polsce z ich wysokiej jakości i powtarzalności. Tych kilka najlepszych naszych produktów od lat sprzedajemy pod nazwami: Błysk 1, Błysk 2 i Błysk 3. W ostatnim miesiącu zadzwonił do nas jeden z naszych stałych hurtowych odbiorców z pretensjami w sprawie jakości Błysku 2. Po krótkiej rozmowie okazało się, że jeden z naszych byłych pracowników założył spółkę o nazwie prawie identycznej z nazwą naszej firmy. Na jego stronie internetowej o tej samej nazwie są sprzedawane produkty wyglądające z zewnątrz (kształt i kolory) niemal identycznie jak nasze, i to pod nazwami Błysk 1, Błysk 2 i Błysk 3. Produkty te są jednak wykonane z innych materiałów dużo niższej jakości. Co możemy zrobić w takiej sytuacji?

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Czy w świadectwie pracy trzeba podać dwie nazwy firmy, jeśli doszło do zmiany w tym zakresie
    • Jak reagować w przypadku reklamy stanowiącej nieuczciwą konkurencję
    • Ustawy: o prawach konsumenta, przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i informowaniu o cenach towarów i usług
    • Rozszerzenie ochrony producentów rolnych – przeciwdziałanie nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej
    • USTAWA z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Art./§ 3 5 10 13 18
    ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne
    13.11.2024 Obrót gospodarczy
    Dobra osobiste a identyfikacja podmiotu w wypowiedzi - Wyrok SN z dnia 13 listopada 2024 r., sygn. II CSKP 351/24
    Czytaj więcej
    07.10.2024 Obrót gospodarczy
    Jak reagować w przypadku reklamy stanowiącej nieuczciwą konkurencję
    Czytaj więcej
    25.05.2023 Obrót gospodarczy
    Wyrok SN z dnia 25 maja 2023 r., sygn. II CSKP 1641/22
    Czytaj więcej
    20.08.2018 Kadry i płace
    Jakie nowe obowiązki czekają pracodawców w zakresie ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa
    Czytaj więcej
    21.11.2017 Podatki
    Czy wypłata odszkodowania za czyny nieuczciwej konkurencji jest podstawą korekty faktur
    Czytaj więcej
    02.03.2016 Obrót gospodarczy
    Kiedy rabat posprzedażowy nie stanowi tzw. opłaty półkowej
    Czytaj więcej
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.