Leasing finansowy i sprzedaż na raty a obowiązek dokonywania korekty kosztów - wyjaśnienie MF
Podatnicy dokonujący zakupów na raty oraz amortyzujący w prowadzonej działalności gospodarczej środki trwałe będące przedmiotem umów leasingu finansowego są zobowiązani do dokonywania korekty kosztów. Takie stanowisko zajęło Ministerstwo Finansów. Ze względu na wątpliwości związane ze stosowaniem przepisów o korekcie w tych przypadkach redakcja "MONITORA księgowego" zwróciła się z pytaniem do Ministerstwa Finansów o wyjaśnienie, czy należy jej dokonywać. W odpowiedzi Rzecznik Prasowy MF wyjaśnił, że przepisy dotyczące korekty kosztów (obowiązujące od 1 stycznia 2013 r.) mają zastosowanie do sprzedaży na raty oraz umów leasingu finansowego. Oto wyjaśnienie MF w tej sprawie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się