Obowiązki przedsiębiorców związane z gospodarowaniem odpadami - zmiany w 2013 r.
Od 23 stycznia 2013 r. zaczęła obowiązywać nowa ustawa o odpadach (dalej: ustawa), która zastąpiła ustawę z 2001 r. Jej przepisy regulują obowiązki wytwórców odpadów, posiadaczy odpadów gospodarujących odpadami oraz sprzedawców odpadów i pośredników w obrocie odpadami oraz organów administracji publicznej w zakresie gospodarki odpadami. Ustawa zawiera 253 artykuły i w większości powiela istniejące rozwiązania. Nowość stanowi m.in. konsolidacja przepisów dotyczących prowadzenia rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami oraz ich sprawozdawczości. Zmiany w zakresie rejestrów zaczną obowiązywać dopiero po utworzeniu rejestru. Z kolei sprawozdania za lata 2012-2014 są składane na podstawie dotychczasowych przepisów. Przedsiębiorcy, którzy dopiero rozpoczynają działalność, będą już jednak stosować nowe zasady dotyczące sprawozdań. Przedstawiamy zmiany najistotniejsze dla przedsiębiorców z informacją o terminach ich wejścia w życie.
Ujednolicenie rejestrów o odpadach
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty