VAT
Biura turystyczne mogą zwiększyć koszty marży o VAT
Należny VAT od importu usług nabywanych dla bezpośredniej korzyści turysty można ująć w kalkulacji kosztów marży. Takie stanowisko zajął NSA w wyroku z 4.10.2012 r. sygn.akt I FSK 1950/11. Sąd podkreślił, że marża stanowi różnicę między kwotą netto należną od turysty a faktycznym kosztem poniesionym przez biuro podróży na nabycie towarów i usług, w przypadku gdy te towary i usługi służą bezpośredniej korzyści turysty. Faktycznym kosztem jest cena brutto zapłacona przez biuro podróży. Należny VAT od importu usług nabywanych dla bezpośredniej korzyści turysty, zdaniem NSA, można zatem ująć w kalkulacji kosztów marży.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się