Kiedy zaliczyć do kosztów premię pieniężną
Spółka z o.o. otrzymuje od kontrahentów faktury dokumentujące udzielone im premie pieniężne z tytułu osiągniętego poziomu zakupów, zgodnie z uprzednio zawartymi umowami. Umowy nie przewidują konieczności dokonywania przez kontrahentów jakichkolwiek świadczeń dodatkowych dla spółki, premie pieniężne wynikają z samej wielkości zakupów za okresy roczne i są obliczane już po zakończeniu danego roku. Koszty związane z udzielonymi premiami spółka kwalifikuje jako koszty bezpośrednio związane z przychodami. Czy w związku z tym faktury dotyczące premii udzielonych za 2009 r. z datą wystawienia do 31 marca 2010 r. powinny zostać zakwalifikowane do kosztów podatkowych 2009 r., natomiast faktury wystawione po 31 marca 2010 r. powinny stanowić koszty bieżącego roku podatkowego 2010?
PROBLEM
RADA
Wydatki związane z udzielonymi premiami spółka słusznie kwalifikuje jako koszty związane bezpośrednio z uzyskanym przychodem. Koszty takie poniesione do 31 marca 2010 r. (termin złożenia zeznania dla podatników, których rok podatkowy pokrywa się z kalendarzowym) spółka powinna zakwalifikować do 2009 r., jeżeli przed tą datą nie sporządzi sprawozdania finansowego za 2009 r. (wówczas datą graniczną jest dzień sporządzenia sprawozdania finansowego). Koszty wynikające z premii pieniężnych za 2009 r. poniesione po tej dacie powinny zostać zakwalifikowane do kosztów 2010 r.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty