Kiedy i jak refakturować koszty na najemcę
Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Jestem podatnikiem VAT. Wynajmuję lokal użytkowy firmie, która prowadzi w nim działalność gospodarczą. W umowie jest ustalona kwota czynszu za lokal i pozostałe koszty (energia, woda, telefon itp.) według refaktur. Jaką prawidłową stawkę VAT powinniśmy stosować, wystawiając refakturę za wodę: 7% czy 22%? A może powinniśmy wystawić jedną fakturę na czynsz i pozostałe koszty, stosując stawkę VAT 22%? Czy możemy każdorazowo sporządzać refaktury za "media" i stosować stawkę VAT, jaka jest na fakturze pierwotnej?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się