05.02.2010 Podatki

Kiedy i jak refakturować koszty na najemcę

Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Jestem podatnikiem VAT. Wynajmuję lokal użytkowy firmie, która prowadzi w nim działalność gospodarczą. W umowie jest ustalona kwota czynszu za lokal i pozostałe koszty (energia, woda, telefon itp.) według refaktur. Jaką prawidłową stawkę VAT powinniśmy stosować, wystawiając refakturę za wodę: 7% czy 22%? A może powinniśmy wystawić jedną fakturę na czynsz i pozostałe koszty, stosując stawkę VAT 22%? Czy możemy każdorazowo sporządzać refaktury za "media" i stosować stawkę VAT, jaka jest na fakturze pierwotnej?

PROBLEM

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty