20.10.2008 Podatki

Kiedy podatnik rozpoczynający działalność powinien wprowadzić kasę rejestrującą, jeżeli planuje sprzedaż towarów podlegających obowiązkowej ewidencji

Prowadzę działalność gospodarczą od kwietnia 2008 r. Polega ona na świadczeniu usług fotograficznych oraz sprzedaży m.in. aparatów fotograficznych (także albumów na zdjęcia, ramek, pamiątek). W dniu rozpoczęcia działalności zakupiłam cały towar do sprzedaży, w tym także aparaty fotograficzne do sprzedaży i aparaty do świadczenia usług. Zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących nie stosuje się zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy fiskalnej bez względu na wysokość osiąganych obrotów przy dostawie sprzętu fotograficznego. Kasę fiskalną wprowadziłam przed osiągnięciem obrotu 20 000 zł. Do tego czasu nie sprzedałam żadnego aparatu fotograficznego. Urząd skarbowy kwestionuje moje stanowisko i twierdzi, że w momencie zakupu aparatów fotograficznych powinnam mieć już kasę fiskalną. Moim zdaniem kasa fiskalna powinna być obowiązkowo (bez względu na obrót) w momencie sprzedaży tych aparatów. Bardzo proszę o pomoc i interpretację ww. przepisu. Jak właściwie powinno być? Czy na moje pytanie są potwierdzenia w postaci interpretacji innych urzędów skarbowych lub sądu?

PROBLEM

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty