29.06.2018

Najnowsze interpretacje urzędowe. Jak rozliczać reklamacje związane z wewnątrzwspólnotową dostawą towarów

Zwrot towaru będącego przedmiotem WDT powinien być przez dostawcę udokumentowany fakturą korygującą WDT. W przypadku WDT dostawca nie ma obowiązku posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę. Pozostałe koszty reklamacji naliczone przez kontrahenta (np. koszty transportu zwracanych towarów, koszty obsługi reklamacji, robocizna itp.) polski dostawca powinien rozliczyć w Polsce na zasadzie importu usług. Oznacza to, że powinien wystawić fakturę wewnętrzną, a podatek należny i naliczony z tego tytułu rozliczyć w deklaracji VAT-7. Polski podatnik będzie jednak zobowiązany do rozliczenia importu usług tylko wtedy, gdy towary będą zwracane i przywiezione z powrotem do kraju. Jeżeli kontrahent nie zwróci towaru (dokona złomowania wadliwego towaru w swoim kraju), polski podatnik nie będzie obowiązany do rozliczenia importu usług od obsługi reklamacji. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacjach indywidualnych, których fragmenty przedstawiamy poniżej. Interpretacje w pełnym brzmieniu są dostępne na stronie internetowej „Monitora księgowego” www.mk.infor.pl w zakładce Archiwum.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp