Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606708)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88729)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35839)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    28.09.2007

    Wszystko o rozliczaniu kosztów reprezentacji i reklamy

    Od 2007 r. w podatkach dochodowych uległ zmianie sposób rozliczania kosztów o charakterze marketingowym. Pozytywna zmiana to likwidacja podziału na reklamę publiczną i niepubliczną. Od 1 stycznia 2007 r. podatnicy mogą zaliczać do kosztów wydatki na każdego rodzaju reklamy, bez ograniczenia ich limitem. Zmianą niekorzystną jest to, że od 2007 r. nie można zaliczać do kosztów podatkowych żadnych kosztów reprezentacyjnych. Jako przykład takich kosztów wymieniono w ustawie wydatki poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Jest to tylko przykładowy katalog wydatków, które nie będą kosztami.

    1. Reprezentacja i reklama w podatkach dochodowych

    Zmartwieniem podatników do końca 2006 r. były trudne do ustalenia kryteria podziału na reklamę publiczną i niepubliczną. Od 2007 r. zastąpiło je inne, a mianowicie kłopot z ustaleniem, gdzie leży granica pomiędzy wydatkami o charakterze reprezentacyjnym a wydatkami związanymi ogólnie z funkcjonowaniem firmy.

    W praktyce pojawiła się również trudność rozróżnienia wydatków reprezentacyjnych od reklamowych. Odpowiednia kwalifikacja wydatków decyduje bowiem o tym, czy koszty mogą być uznane za koszty podatkowe, czy nie.

    Wydatki reprezentacyjne - stanowisko Krajowej Informacji Podatkowej

    W celu rozstrzygnięcia, co jest kosztem reprezentacji, a co reklamy, można skorzystać ze wskazówek podanych na stronie internetowej Krajowej Informacji Podatkowej. Interpretacje urzędowe w większości są zbieżne z tym stanowiskiem, dlatego warto wziąć je pod uwagę.

    I tak, do wydatków reprezentacyjnych zaliczono:

    l prezenty dla kontrahentów, z wyjątkiem prezentu oznakowanego logo firmy (reklama),

    l koszty związane z podejmowaniem kontrahentów, np. koszt wyżywienia, noclegów, bankietów, udziału w imprezach kulturalnych i rozrywkowych,

     ubiór reprezentacyjny pracowników (w tym również zaopatrzony w logo firmy), z wyjątkiem takiego, który stał się własnością pracownika i stanowi formę wynagrodzenia rzeczowego za pracę,

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • USTAWA z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych Art./§ 22 23
    • USTAWA z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych Art./§ 15 16
    • USTAWA z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług Art./§ 7 88
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.