6. Jak rozliczać remonty w czasie
Nasza spółka akcyjna wynajmuje powierzchnię biurowo-administracyjną. Obecnie wynajmują ją dwie firmy zagraniczne - łącznie 2416,40 m2 na okres 3-letni. Czynsz od kontrahentów pobierany jest miesięcznie. W umowach zobowiązaliśmy się do przystosowania lokali do potrzeb klientów. Część nakładów finansowych wiąże się z powiększeniem wartości środków trwałych, ale większość ma charakter nakładów remontowych.
PROBLEM
Czy w świetle zmian od 1 stycznia 2007 r. w podatku dochodowym od osób prawnych można przeprowadzone remonty rozliczać przez 3 lata, tj. okres, w którym będzie obowiązywała umowa najmu? Czy koszty te, rozliczane w czasie poszczególnych trzech lat, mają wpływ nie tylko na wynik bilansowy, ale również odnosi się to do rozliczenia podatku dochodowego przez okres 3-letni?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty