4. Najnowsze interpretacje urzędowe
4.1. Czy zakup upominków z logo firmy to koszt reklamy
O zaliczeniu do kosztów reklamy wydatków poniesionych na zakup upominków (gadżetów) z logo firmy decyduje charakter i cel wręczenia takiego gadżetu. Jeżeli firma przekazuje swoim dotychczasowym oraz przyszłym klientom i kontrahentom drobne upominki (gadżety), opatrzone logo firmy, i działania te zmierzają do utrwalenia marki w pamięci aktualnych oraz przyszłych nabywców, zachęcając ich do nabycia tych wyrobów, a kontrahentów do nawiązania i kontynuowania dalszej współpracy, czyli spełniają znamiona reklamy, to wydatki poniesione na ich nabycie stanowią koszty uzyskania przychodów. Należy przy tym zaznaczyć, że nie będą wykazywać charakteru reklamowego i nie mogą stanowić kosztu wydatki na eleganckie i wartościowe upominki wręczane jedynie wybranym kontrahentom. Takie stanowisko zajęła Izba Skarbowa w Opolu. Przedstawiamy fragment pisma w tej sprawie. Pismo w pełnym brzmieniu jest dostępne w Archiwum czasopisma na stronie internetowej „MONITORA księgowego” www.mk.infor.pl
(...) Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż jednostka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, polegającej na „produkcji i sprzedaży lub dostawie wyprodukowanych przez siebie podgrzewaczy do wody”, dokonuje zakupu upominków w postaci m.in. długopisów, piór, portfeli, parasoli, polarów, kubków, celem ich wręczenia kontrahentom, zarówno tym, z którymi prowadzi już współpracę, a także przyszłym potencjalnym kontrahentom. Ww. upominki posiadają nadruki logo firmy. Powyższe działania mają na celu upowszechnienie marki - oznaczenia producenta i jego wyrobów - w świadomości aktualnych, jak i ewentualnych przyszłych kontrahentów spółki. (...)
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty