Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606704)
      • Kadry i płace (26074)
      • Obrót gospodarczy (88725)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35837)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    02.07.2018

    4. Najnowsze interpretacje urzędowe

       4.1. Czy zakup upominków z logo firmy to koszt reklamy

    O zaliczeniu do kosztów reklamy wydatków poniesionych na zakup upominków (gadżetów) z logo firmy decyduje charakter i cel wręczenia takiego gadżetu. Jeżeli firma przekazuje swoim dotychczasowym oraz przyszłym klientom i kontrahentom drobne upominki (gadżety), opatrzone logo firmy, i działania te zmierzają do utrwalenia marki w pamięci aktualnych oraz przyszłych nabywców, zachęcając ich do nabycia tych wyrobów, a kontrahentów do nawiązania i kontynuowania dalszej współpracy, czyli spełniają znamiona reklamy, to wydatki poniesione na ich nabycie stanowią koszty uzyskania przychodów. Należy przy tym zaznaczyć, że nie będą wykazywać charakteru reklamowego i nie mogą stanowić kosztu wydatki na eleganckie i wartościowe upominki wręczane jedynie wybranym kontrahentom. Takie stanowisko zajęła Izba Skarbowa w Opolu. Przedstawiamy fragment pisma w tej sprawie. Pismo w pełnym brzmieniu jest dostępne w Archiwum czasopisma na stronie internetowej „MONITORA księgowego” www.mk.infor.pl

    (...) Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż jednostka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, polegającej na „produkcji i sprzedaży lub dostawie wyprodukowanych przez siebie podgrzewaczy do wody”, dokonuje zakupu upominków w postaci m.in. długopisów, piór, portfeli, parasoli, polarów, kubków, celem ich wręczenia kontrahentom, zarówno tym, z którymi prowadzi już współpracę, a także przyszłym potencjalnym kontrahentom. Ww. upominki posiadają nadruki logo firmy. Powyższe działania mają na celu upowszechnienie marki - oznaczenia producenta i jego wyrobów - w świadomości aktualnych, jak i ewentualnych przyszłych kontrahentów spółki. (...)

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.