26.06.2018 Podatki

3. Jak poprawić błąd, jeśli nie sporządzono remanentu na koniec roku przy wykonywaniu działalności projektowej

Prowadzę działalność projektową. Czy na koniec roku muszę ustalać remanent usług niezakończonych? Nie sporządziłem remanentu na koniec 2006 r. Koszty (umowy o dzieło z podwykonawcami) poniesione były w roku poprzednim (2006), a fakturę za usługę wystawiłem w 2007 r. Czy to było właściwe?

problem

rada

Postępowanie Czytelnika było nieprawidłowe. Czytelnik powinien sporządzić remanent z niezakończonych własnych prac projektowych na koniec roku kalendarzowego 2006. Jeżeli zakończenie wykonania tych prac nastąpiło w nowym roku (2007), obowiązek podatkowy w podatku dochodowym od osób fizycznych nastąpił w nowym roku (2007). W tej sytuacji Czytelnik powinien ująć w spisie z natury towarów prace projektowe podwykonawców na koniec 2006 r. i na początek 2007 r. Potrzeba wynika z faktu, że w tej sytuacji prace podwykonawców nie stanowiły kosztu uzyskania przychodów 2006 r., a niewątpliwie stanowią koszt 2007 r.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty