02.02.2007 Obrót gospodarczy

2. Jak samodzielnie sporządzić weksel

Od 2007 r. zniknęły urzędowe blankiety wekslowe. Jest to konsekwencja likwidacji znaczków opłaty skarbowej. Przedsiębiorcy nie mogą już liczyć na to, że wypełniany przez nich weksel jest gotowym i bezbłędnym wzorem urzędowym. Często będą musieli go sporządzić samodzielnie. W artykule opisujemy, jak to zrobić.

Po likwidacji urzędowych blankietów przedsiębiorcy powinni wiedzieć, jak sporządzić weksel. Nawet jeżeli będą korzystać z gotowych wzorów, które pojawią się w miejsce blankietów urzędowych. Warto pamiętać, że wzory te nie będą dawać takiej pewności jak druki urzędowe.

Weksel można sporządzić na zwykłej kartce papieru. To, że do końca 2006 r. wszyscy w praktyce korzystali z blankietów urzędowych, wynikało z tego, że było to wygodne (od razu płaciło się opłatę skarbową). Nie był to jednak nakaz.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty