3. Jakie składki należy opłacać, gdy pracownik pracuje na rzecz jednego pracodawcy w ramach umowy o pracę i prowadzonej działalności gospodarczej
Zatrudniam pracowników na umowę o pracę. Jednocześnie od niektórych będę otrzymywał faktury VAT/rachunki, ponieważ nawiązałem z nimi także współpracę jako z podmiotami gospodarczymi. Tak więc z pracownikiem będę miał jednocześnie umowę o pracę i będę otrzymywał fakturę VAT lub rachunek. Czy taka sytuacja nie będzie potraktowana przez ZUS w całości jako umowa o pracę, a zatem nie będę musiał zapłacić składek na ubezpieczenia społeczne od całości, tak jak w przypadku zbiegu umowy o pracę i umowy zlecenia u jednego pracodawcy?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się