02.12.2006 Podatki Ubezpieczenia

3. Jakie składki należy opłacać, gdy pracownik pracuje na rzecz jednego pracodawcy w ramach umowy o pracę i prowadzonej działalności gospodarczej

Zatrudniam pracowników na umowę o pracę. Jednocześnie od niektórych będę otrzymywał faktury VAT/rachunki, ponieważ nawiązałem z nimi także współpracę jako z podmiotami gospodarczymi. Tak więc z pracownikiem będę miał jednocześnie umowę o pracę i będę otrzymywał fakturę VAT lub rachunek. Czy taka sytuacja nie będzie potraktowana przez ZUS w całości jako umowa o pracę, a zatem nie będę musiał zapłacić składek na ubezpieczenia społeczne od całości, tak jak w przypadku zbiegu umowy o pracę i umowy zlecenia u jednego pracodawcy?

PROBLEM
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty