Jak działają kwerendy z relacją tworzone przez MS Query
Wiemy już, że Excel ma pomocnika do pobierania danych do Excela - MS Query.
Spróbujmy teraz za jego pomocą pokazać najbardziej charakterystyczną dla baz danych konstrukcję, tj. relację. Korzyści z tego nowego pojęcia ocenicie Państwo sami.
Przypuśćmy, że mamy w skoroszycie dwa arkusze zawierające odpowiednio dwie listy: arkusz zawiera listę faktur za pewien okres, w arkuszu znajduje się lista naszych klientów. Lista faktur z kolei zawiera między innymi kolumnę ze skróconą nazwą odbiorcy. Pełne dane wszystkich klientów znajdują się w arkuszu .
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się