28.09.2005

Jak działają kwerendy z relacją tworzone przez MS Query

Wiemy już, że Excel ma pomocnika do pobierania danych do Excela - MS Query.

Spróbujmy teraz za jego pomocą pokazać najbardziej charakterystyczną dla baz danych konstrukcję, tj. relację. Korzyści z tego nowego pojęcia ocenicie Państwo sami.
Przypuśćmy, że mamy w skoroszycie dwa arkusze zawierające odpowiednio dwie listy: arkusz zawiera listę faktur za pewien okres, w arkuszu znajduje się lista naszych klientów. Lista faktur z kolei zawiera między innymi kolumnę ze skróconą nazwą odbiorcy. Pełne dane wszystkich klientów znajdują się w arkuszu .
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp