13.02.2005 Obrót gospodarczy

Jak działa obciążenie zwrotne (chargeback) na karcie płatniczej

Za pośrednictwem Internetu zarezerwowałam hotel w Belgii. Zapłaciłam kartą kredytową. Jednak gdy dojechałam na miejsce (około godziny 22.00), okazało się, że recepcja jest nieczynna i w żaden sposób nie mogę dostać się do pokoju hotelowego. W związku z tym, że nie było miejsc w okolicznych hotelach - spędziłam noc na parkingu w samochodzie. Czy mogę ubiegać się o zwrot wniesionej opłaty? W końcu nie skorzystałam z usługi nie ze swojej winy. Na stronie internetowej, gdzie dokonywałam płatności za hotel, ani na stronie samego hotelu nie było wzmianki o tym, że recepcja jest czynna tylko w określonych godzinach i że nie ma możliwości dostania się do hotelu w godzinach nocnych.

Jeżeli płatność była dokonana za pomocą karty płatniczej, to istnieje możliwość odzyskania wydanych pieniędzy (w momencie kiedy usługa, za którą zapłaciliśmy, nie została wykonana). Należy zgłosić reklamację do banku, który wydał nam kartę płatniczą. Bank uruchomi procedurę reklamacyjną - wykona tzw. , co można przetłumaczyć jako obciążenie zwrotne. Konstrukcja tej procedury zostanie opisana szczegółowo w uzasadnieniu.
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty