Jakie kwalifikacje musi spełniać główny księgowy spółki z o.o. będącej własnością gminy
Czy są jakieś uwarunkowania dotyczące kwalifikacji pracownika na stanowisku głównego księgowego w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, której właścicielem w 100% jest gmina? Interesuje mnie, jaki rodzaj wykształcenia powinien posiadać główny księgowy i czy wymagane jest podnoszenie jego kwalifikacji?
W przepisach polskiego prawa nie zostały określone wymogi, jakie powinien spełniać główny księgowy, z wyjątkiem głównych księgowych jednostek sektora finansów publicznych. Tak więc we wszystkich pozostałych jednostkach (także w spółce z o.o. będącej własnością gminy) jedynie od pracodawcy zależy, jakie przyjmie kryteria przy zatrudnianiu głównego księgowego. Przepisy prawa nie nakładają także obowiązku podnoszenia kwalifikacji już zatrudnionych głównych księgowych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się