28.06.2018 Ubezpieczenia

2 listopada 2016 r.

Zmiany w sposobie ustalania wydatków na pogrzeb policjanta

Jednostka Policji, która organizuje pogrzeb policjanta, pokrywa wydatki pogrzebu maksymalnie w wysokości kwoty stanowiącej 6-krotność przeciętnego uposażenia policjantów, bez 1/12 równowartości nagrody rocznej, obowiązującej w dniu pogrzebu (dotychczas w roku poprzedzającym pogrzeb). Przeciętne uposażenie policjantów stanowi wielokrotność kwoty bazowej, której wysokość ustaloną według odrębnych zasad określa ustawa budżetowa. Dotychczas przy określaniu maksymalnych wydatków związanych z pokrywaniem kosztów pogrzebu policjanta należało posługiwać się wysokością przeciętnego uposażenia policjantów, które stanowi miesięczne uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami o charakterze stałym, ustalane za czerwiec roku ubiegłego i ogłaszane przez Komendanta Głównego Policji w Dzienniku Urzędowym Komendy Głównej Policji. Do wydatków pokrywanych w ramach kosztów pogrzebu policjanta organizowanego przez jednostkę Policji, powstałych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, które nie zostały pokryte przez jednostkę Policji, mają zastosowanie przepisy tego rozporządzenia.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty