1 września 2015 r.
Zmiany w organizacji pracy szkół i placówek oświatowych
Określone zostały wymagania dotyczące organizacji pracy poszczególnych grup szkół i placówek, stosownie do specyfiki ich pracy. W porównaniu z dotychczas obowiązującymi wymaganiami (zawartymi w częściach I-VI załącznika do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego - Dz.U. Nr 168, poz. 1324, z późn.zm.) zarówno ich liczba, jak i zakres nie zostały w istotny sposób zmienione. Jedynie dotychczasowe wymaganie: "Respektowane są normy społeczne" zostało rozszerzone o aspekt kształtowania postaw uczniów i wychowanków. Ponadto zapis dotyczący realizowania działań antydyskryminacyjnych został przeniesiony z wymagania 6. "Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji" do wymagania 5. "Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne". Uwzględniono również specyfikę pracy szkół i placówek dla dorosłych, wskazując, że szkoły te są zobowiązane podejmować działania określone w części II załącznika, z wyłączeniem zapisu o udziale rodziców w życiu szkoły (co wynika z faktu, że słuchaczami tych szkół są osoby dorosłe) oraz działań wychowawczych i profilaktycznych dostosowanych do potrzeb uczniów i środowiska ujętych w charakterystyce wymagania "Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne". Ponadto w załączniku do rozporządzenia (w dodanej części VII) odrębnie określono wymagania wobec szkół w zakładach karnych i aresztach śledczych, ze względu na uwarunkowania ich funkcjonowania i specyfikę pracy. Pozostałe zmiany polegają przede wszystkim na przesunięciu w charakterystykach poszczególnych wymagań niektórych działań z poziomu podstawowego na wysoki lub odwrotnie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty