Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606712)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88745)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35840)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    27.06.2018

    Nowe zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych placówkach oświatowych

    8 maja 2013 r.

    Wskazano, że pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielają - obok dotychczas wymienionych w przepisach specjalistów - również terapeuci pedagogiczni. Katalog osób i instytucji, które mogą inicjować udzielanie przez przedszkole, szkołę i placówkę pomocy psychologiczno-pedagogicznej, rozszerzono o dyrektora szkoły, a także o kuratora sądowego, pracownika socjalnego, asystenta rodziny, pielęgniarkę środowiska nauczania i wychowania lub higienistkę szkolną. Porady, konsultacje, warsztaty i szkolenia prowadzą nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści (zrezygnowano z wyszczególnienia odbiorców poszczególnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej). Doprecyzowano, że objęcie ucznia nauką w klasie terapeutycznej wymaga opinii poradni, z której wynika potrzeba objęcia ucznia pomocą w tej formie. Zajęcia rozwijające uzdolnienia, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz zajęcia specjalistyczne mogą prowadzić wychowawcy grup wychowawczych, jeśli posiadają kwalifikacje odpowiednie do rodzaju prowadzonych zajęć. Zniesiono obowiązek opracowywania kart indywidualnych potrzeb ucznia oraz planów działań wspierających. Nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści będą opracowywać dla uczniów indywidualny lub grupowy program pracy na poszczególnych zajęciach organizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Do końca roku szkolnego 2012/2013 oryginał karty indywidualnych potrzeb ucznia założonej dla ucznia przed dniem wejścia w życie rozporządzenia przekazuje się rodzicom ucznia lub pełnoletniemu uczniowi. W dokumentacji badań i czynności uzupełniających pozostaje kopia karty.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Zasady przyznawania prawa do trzynastki i jej wypłaty za 2024 r.
    • Od 1 września 2023 r. wartość posiłków zwolnionych z oskładkowania wzrosła do 450 zł
    • Zmiany w przychodach wyłączonych z podstawy wymiaru składek ZUS obowiązujące od 1 marca 2022 r.
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.