Czy pracownik może żądać odszkodowania z tytułu choroby, której powodem była rozmowa z przełożonymi
Choroba wywołana stresem spowodowanym rozmową z pracodawcą lub przełożonym jest podstawą do żądania przez pracownika odszkodowania cywilnoprawnego (postanowienie Sądu Najwyższego z 11 maja 2010 r., II PZP 4/10).
Andrzej W. był zatrudniony w PKS sp. z o.o. w E. na stanowisku kierowcy - konduktora. 23 grudnia 2006 r. kierował autobusem na jednej z tras dalekobieżnych. Po przyjeździe na dworzec w mieście B. do autobusu podeszły dwie kobiety, które podały się za kontrolerki i chciały przeprowadzić kontrolę pasażerów. Andrzej W. poprosił jedną z kobiet o okazanie dokumentu uprawniającego do przeprowadzenia kontroli. Kobieta odmówiła wylegitymowania się, więc kierowca nie dopuścił do przeprowadzenia kontroli. Jak się później okazało, w autobusie doszło do awantury między kontrolerkami a Andrzejem W.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty